A dolgozói juttatások huszonöt év alatt a magyarországi bérezési struktúra szerves részeivé váltak.
A munkavállalók nem csupán ismerik és kedvelik ezeket, hanem 87 százalékban elégedettek is velük, számÃtanak arra, hogy rendszeresen megkapják Å‘ket.
Nem véletlen az sem, hogy a munkaadók közel háromnegyede ad valamilyen juttatást. Ebben az a felismerés is szerepet játszik, hogy a béren kÃvüli elemekre már nem pusztán fizetéskiegészÃtésként tekintenek az üzleti döntéshozók: pontosan tudják, mekkora erejük van a dolgozók megtartásában, motiváltságuk megÅ‘rzésében, mennyire eredményesen használhatók például célzott jutalmazásra.
A hatékony cafetéria-rendszert működtetÅ‘ cégeknél kimutathatóan átlag alatti a fluktuáció, ami nem mellékes szempont a jelenlegi munkaerÅ‘piaci helyzet ismeretében. Önmagában az a tény, hogy 300 ezer munkavállaló hiányzik az országból – elsÅ‘sorban az épÃtÅ‘iparból, a vendéglátásból, a gyártásból – rendkÃvüli módon felértékeli a munkaadói gondoskodást: ennek pedig ideális eszközei a béren kÃvüli juttatások.