Ami kérdéses…
A rutin a vezető védőitala, hogy a lehető legtöbb helyzetben döntésképes legyen. De mi van akkor, ha nincs kellő tapasztalata egy adott területen? Akkor is életben kell maradnia valahogy, ezért jó, ha vannak olyan igazodási pontjai, sablonjai, amelyek ráillenek bizonyos helyzetekre.
Példaként felvázolunk 4 munkavállaló tÃpust és 4 élethelyzetet, hogy ösztönzést adjunk az olyan megoldásokhoz, amelyekkel igazságosan és észszerűen lehet személyre szabni a béren kÃvüli juttatásokat és megÅ‘rizni a munkatársakat. Mivel új körülményrendszerrÅ‘l van szó, amelyben minden munkáltatónak saját belátása szerint kell cselekedni, mindenkinek saját dolgozói számát, összetételét, igényeit és élethelyzeteit figyelembe véve érdemes dönteni. A négyes felosztást azért választottuk, mert átlátható, és nem érdemes sokkal több szálra bontani, különben visszavonhatatlanul elveszünk a részletekben.
Az Edenred Magyarországot kértük meg, hogy emeljen ki 4 jellegzetes munkavállaló tÃpust, akiket be tud illeszteni a megmaradt béren kÃvüli juttatások és a saját kártyás juttatási rendszerébe. A cég a megváltozott adózási rendszer hatására fejlesztett ki három új juttatási kártyát, amelyekkel a vállalatok bérként adózó juttatást adhatnak munkavállalóiknak. Elmondták, hogy a kártyák illeszkednek a magyar jogszabályokhoz, hátterükben pedig globális technológiai és banki háttér áll.
A fizikai dolgozó, akinek beteg a párja és gyerekei még iskolába járnak. Gondot okoz családjának a mindennapi megélhetés, ezért jó volna egy olyan megoldás, amellyel elsősorban élelmiszert és más alaptermékeket vásárolhat.
Az Y generációs, aki gyakorlatilag virtuálisan intéz mindent, barátaival van a szabadidejében, szabadsága jelentős részét fesztiválokon tölti. Jó volna neki egy olyan lehetőség, amellyel online lehet fizetni (és pl. koncertjegyet vásárolni).
A középvezető jó fizetéssel és elegendő szabadidővel. Hétvégente gyakran utazik belföldön, szereti a wellness szállodákat, illetve fontos neki a kulturális kikapcsolódás.
Az 50-es, aki vigyáz az egészségére. Fontos neki a fizikai jólléte, a rendszeres sport és az egészségmegÅ‘rzés, mÃg nyugdÃj-elÅ‘takarékosságát egy önsegélyezÅ‘ pénztárban oldja meg. Leginkább készpénzzel szeret fizetni.
Mindhárom Edenred juttatási kártyával le tudják fedni a munkáltatók a legkülönfélébb juttatási célokat, alkalmasak a rendszeres cafeteria juttatások kiváltásásra, de akár teljesÃtményalapú HRjuttatásokra is. Az Edenred ezüstkártya a korábbi cafeteria kártyákhoz hasonlóan korlátozott, de még mindig rendkÃvül széles felhasználhatóságú juttatási eszköz.
Alkalmas a korábbi Erzsébet-utalványok, a beiskolázáshoz, a közlekedéshez adott cafeteria-elemek helyettesÃtésére, a fizikai és a szellemi munkát végzÅ‘k számára egyaránt. A minden hazai POS-terminálon fizetÅ‘eszközként használható aranykártya minden generációnak választ ad, minden élethelyzetben, de elsÅ‘sorban a digitális szolgáltatásokhoz szokott kártyabirtokosoknak ajánlott. A platinakártya készpénzfelvételre is lehetÅ‘séget ad, megoldás lehet a legkülönbözÅ‘bb juttatási célokra és legváltozatosabb munkavállalói igényekre egyaránt.
Az Edenred kártyák használatának előnye, hogy egyszerűvé teszik a juttatási rendszert, minden cafeteriarendszerbe könnyen beilleszthetők. Vagyis a dolgozói juttatások továbbra is adhatók velük, használatuk nem bonyolultabb, mint a bankkártyáké. Sokféleképpen felhasználhatók, akár készpénz is felvehető róluk, vagy online is lehet fizetni velük, letölthető hozzájuk mobilapplikáció, és számos beváltóhelyen elfogadják ezeket. Alkalmazásukkal ösztönözni lehet az új munkavállalókat, vagy megtartani a jelenlegieket. Ha valaki munkahelyet vált, a kártya továbbvihető. Új belépő esetén, ha az új munkavállalónak már van kártyája, nem szükséges újat rendelni. Társkártya is igényelhető hozzá, a kártyán lévő egyenlegnek nincs lejárata.
forrás: hrportal.hu